O nás

Jak zvládnout současné náročné období a užít si klidné Vánoce

Letošní rok klade vlivem pandemie velké nároky na psychiku. Obáváme se nejen o zdraví své či svých nejbližších, ale také o práci. Navíc při zavřených školách musí většina rodičů řešit péči o děti, jejich výuku a stravu. Při práci z domova je obtížné zvládat všechny povinnosti najednou a organizovat pohodový chod domácnosti. A tak mnozí z nás letos nemají lehké spaní.

Jak psychiku podpořit?
Relaxační vliv má procházka či lehký sport v přírodě, ideálně v lese. Vhodná je také sauna či masáž. S vhodnou masážní emulzí můžete navodit správné uvolnění napjatých partií i automasáží nebo požádejte partnera. Nesmíme zapomínat ani na bylinky, konkrétně např. na  meduňkový čaj, který uklidňuje a zlepšuje spánek. Přínosné jsou čajové směsi s obsahem meduňky, heřmánku, levandule, kozlíku, mučenky či chmelových šištic. Mimo tyto bylinky je před spaním vhodné také teplé mléko a banán. A nezapomeňte na nižší teplotu a tmu v ložnici. Pomoci může i levandulový polštář či svíčka s levandulovou silicí.
Pokud chcete rychlou úlevu se snadnou aplikací, lékárník vám doporučí vhodné doplňky stravy ve formě tablet nebo sirupu. Pro správnou činnost nervové soustavy je prospěšné zejména magnesium, zde mohu doporučit např. Magnesium B6, kde je hořčík v kombinaci s Vitaminem B6. 
Kombinace epidemie Covid s hektickým předvánočním obdobím s krátkými slunečnými dny je ještě větší zátěží na nervovou soustavu než jindy. Zkusme proto letos Vánoce vnímat hlavně jako svátky klidu a pohody, kdy se lidé sejdou v rodinném kruhu, nikoliv jako svátky spojené s předvánočním gruntováním, nakupováním a  soutěží o největší množství napečeného cukroví. A tak se soustřeďme už během adventu především na klidné neděle se zapálenou svíčkou na adventním věnci, na vůni vánočního punče a cukroví a krásnou vánoční výzdobu všude kolem

PharmDr. Jana Doleželová
PharmDr. Jana Doleželová