O nás

On-line rezervace léků na recept ušetří cestu do lékárny

7.4.2021

Léky na recept je nutné vyzvedávat v lékárně osobně. Lékárník vysvětlí způsob užívání, prověří interakce s dalšími léky, které pacient užívá a doporučí opatření, jak situaci s nemocí co nejlépe zvládnout. Není však vyloučeno, že předepsané léky nejsou zrovna v lékárně na skladě. V rámci zkvalitňování služeb, které Lékárna AGEL nabízí, byla zavedena nová služba rezervace léků on-line. S rezervací se vám nemůže stát, že přijdete do lékárny s receptem a odejdete s prázdnou. Jakým způsobem rezervace fungují, jsme se zeptali Ing. Pavla Hanáka, místopředsedy představenstva společnosti Repharm a.s., která Lékárny AGEL spravuje.

Co vedlo společnost k zavedení této služby?

Je to jednoduché – našim zákazníkům chceme ušetřit cestu do lékárny v případě, že léky, které jim lékař předepsal, nejsou zrovna na skladě. Stává se to u vysoce specializovaných léků, které jsou předepisovány výjimečně, nebo naopak u léků, které v období určité sezóny jdou rychle na odbyt. Může se také jednat o výpadek výroby některého z výrobců.

Kdy si může zákazník své léky rezervovat a jak?

Jelikož se ve velké míře Lékárny AGEL nacházejí v areálech zdravotnických zařízení Skupiny AGEL, doporučujeme provést rezervaci ihned přes webové stránky lekarna.agel.cz. Formulář umožňuje vybrat si Lékárnu AGEL, která je pro pacienta nejblíže. Po zadání kódu průvodky receptu a kontaktního údaje, kde stačí e-mail nebo telefonní číslo, obdržíte zprávu o stavu rezervace. V případě, že je vše skladem, je možné léky běžně vyzvednout po cestě z vyšetření. Pokud je nutné léky objednat, lékárna vás vyzve, abyste vyčkali, až budou léky skladem, a pak stačí už jen jedna cesta do lékárny k vyzvednutí připravené rezervace.

Není možné rezervované léky zaslat poštou, jako v e-shopu?

Tuhle variantu bohužel legislativa neumožňuje. Léky na recept je nutné vyzvedávat s papírovou průvodkou nebo e-receptem osobně i v případě rezervace.

Jak dlouho mohu vyzvednutí v lékárně odkládat?

Rezervace je platná po dobu dvou pracovních dní od oznámení o připravené rezervaci. Poté je rezervace automaticky stornována a zákazník opět obdrží upozornění. Je třeba však myslet na to, že rezervace neprodlužuje platnost receptu! Je tedy nutné stihnout léky vyzvednout před tímto termínem. Na prošlý recept vám lékárník léky vydat nemůže.

Je možné rezervovat více kódů najednou?

Ano, i na to systém pamatoval. Stačí zmáčknout tlačítko „Přidat recept“. Počet není omezen. Rezervaci může provést například i jiný rodinný příslušník, kontaktní údaj nemusí odpovídat osobě, pro kterou jsou léky určeny. Aby nedošlo k záměně nebo podvodu, je nutné při vyzvednutí rezervace průvodku lékárníkovi předložit jako při běžném vyzvedávání léků.

Co se stane s kontaktními údaji, které zákazníci uvedou do formuláře?

Systém je nastaven tak, aby uchovával kontaktní údaje pouze do doby ukončení rezervace, poté jsou vymazány. Nevyžadujeme ani jméno, kontaktní údaje se uvádí pouze pro možnost zasílání zpráv o stavu rezervace. Pro provedení rezervace není povinné uvádět žádné osobní údaje, ale pak lékárna nemůže informovat o možnosti připravených léků k vyzvednutí.

Co v případě, že si léky zakoupím a vyzvednu jinde?

Rezervace není závazná a je lze ji zrušit, tato možnost s odkazem přijde již v první zprávě z lékárny. Nevyzvednuté rezervace se po 2 dnech ruší automaticky, oceníme však solidní jednání zákazníků, kteří berou ohled na práci lékárníků a stornují rezervaci včas, pokud si z nějakých důvodů lék vyzvednout nemohou.